Quantcast
Browse latest Browse all 3

Sommer og grill

$

Nu er det sommer. Vi er i juni måned, og vejret har heldigvis været godt.

Det betyder også, at vi har været en del ude på det seneste – ikke mindst i gården, hvor vi har grillet en masse.

I weekenden for lidt over to uger siden (hvor vi gik fra forår til sommer) grillede vi både fredag og lørdag. Far var dog ikke så meget hjemme, for farmor var meget syg, så han var på hospitalet en stor del af weekenden. Efter vi havde grillet fredag, tog han til Køge Sygehus, hvor han overnattede.

Om lørdagen bagte vi først boller, og senere var jeg med Olivia, Jolie, Zandra og Shyam til Frederiksberg Dage på H. C. Ørstedvej. Det var ret kedeligt der, men senere tog vi til rådhuset, hvor nogle fra min capoeria-skole skulle optræde.

Her kom far også, og så kunne vi alle sammen se, hvor dygtig man kan blive. Men jeg må nu indrømme, at jeg var mere interesseret i de gratis karameller. Om aftenen grillede vi igen i gården, inden far tog tilbage til sygehuset (som han kom hjem fra, efter at jeg sov).

Søndag tog far igen til hospitalet, mens mor, Vilde og jeg tog med Olivia, Jolie, Zandra og Shyam til Lindevangsparken, hvor der også var noget særligt i anledning af Frederiksberg Dagene. Her var bl.a. både i soppebassinet og en hoppeborg. Og så var der igen capoeria-optræden. Senere kom far derned, og så tog vi alle til Valby Bakke, hvor der var kontorstolræs – dvs. konkurrence i at køre hurtigst ned ad bakken på en kontorstol. Om aftenen spiste Olivia aftensmad hos os.

Mandag grillede vi igen i gården, og tirsdag var jeg til capoeira med mor (mens far besøgte farmor på sygehuset). Mor fortalte, at hun ikke måtte gå med ind – og til det svarede jeg bare “jeg kan godt selv”. Så det var ikke noget problem.

Om torsdagen var jeg til Georgs fødselsdag med børnehaven, og om aftenen spiste vi igen i gården. Denne gang grillede vi dog ikke, for mor havde nogle boller i karry, der skulle spises.

Forrige fredag havde Shyam fødselsdag, så her serverede han kage. Om aftenen spiste jeg hos Rosa.

Lørdag besøgte vi alle fire farmor, som heldigvis havde det bedre. Hun var blevet overflyttet til Trekroner Plejecenter ved Roskilde, hvor hun havde fået sit eget værelse. Hun var vist rigtig glad for at se os, og jeg viste hende noget capoeria – som Vilde prøvede at efterligne. Bagefter satte vi far af ved toget, for han skulle til sommerfrokost.

Om eftermiddagen tog mor, Vilde og jeg ud for at kigge efter sandaler. Men det var kun Vilde, som fik et par nye – til gengæld fik jeg et par smarte, røde sko i Frederiksberg Centret.

De sko havde jeg så på næste dag, da vi skulle til barnedåb. Sørens og Pernilles datter skulle have sit navn – Johanne. Barnedåben var på Nørrebro, så vi kunne køre i kassecykel dertil.

Gudstjenesten var ret lang, men heldigvis var der legemuligheder – både bagerst i kirken og i et tilstødende rum. Så det gjorde ikke så meget. Jeg brugte det meste af tiden på at tegne – men så dåben til sidst.

Efter dåben var vi på en café, hvor vi fik mad og ikke mindst kage. Her var der også et legerum – og en del børn, så det var rigtig hyggeligt.

I tirsdags var det så fars tur til at tage mig med til capoeria. Vi kom i god tid, og da der ikke var nogen i salen, øvede jeg (og Vilde) på capoeria. Lidt senere kom Ellinor, som skulle have en prøvetime. Og Olivia kom også, så det var hyggeligt, at mine bedste venner var med – eller det vil sige, at det faktisk kun var mig, som var med til det hele (selv en helt ny øvelse). De to andre kiggede meget på. Om aftenen spiste jeg hos Olivia.

Onsdag var mor til møde, så Vilde og jeg var alene med far – hvilket betød købepizza. Bagefter lavede rutsjebane og huler af vores to madrasser.

I fredags var vi så til sommerfest i børnehaven – og i år var det heldigvis godt vejr (selvom det havde regnet hele formiddagen). Så der var forskellige “boder”, hvor vi kunne kaste med bolde efter dåser, kaste bolde igennem nogle huller (og forsøge at ramme de voksne) og blive malet i ansigtet. Og så var der kagekonkurrence, så der var masser af lækre kager. Dagen sluttede med, at vi sang nogle sange på legepladsen, inden vi gik hjem.

Om aftenen havde Gabrielle arrangeret stegte sild i gården – men heldigvis var der også frikadeller til børnene. Bagefter legede vi hos Olivia, hvor vi også så Disneysjov. Så den dag kom jeg lidt sent i seng.

Lørdag havde Carlas forældre arrangeret picnic i Frederiksberg Have for alle fra min stue (og deres forældre). Vi var ikke så mange, men heldigvis var både Ellinor og Emma Sofie der. Så det var en rigtig hyggelig tur. Om eftermiddagen var jeg med til at bage kage hos Olivia sammen med hende og Rosa.

I søndags var mor, Vilde og jeg på besøg hos mormor og morfar. Far blev hjemme, for han havde været til Svends 40 år fødselsdag dagen før. Desværre var vejret ikke så godt – men det afholdt mig nu ikke fra at lege i haven sammen med Vilde. Her fandt vi bl.a. en skrubtudse, som jeg slet ikke var bange for at holde i hånden.

Jeg er i det hele taget begyndt at lege mere med Vilde. Udover at vi “øver” capoeria sammen, så har vi også spillet billedlotteri (sammen med mor). Og det er Vilde faktisk ret god til.

Hvad angår min søvn, så svinger den meget i øjeblikket. Den ene dag kan jeg sove til 6.30 – og næste dag står jeg så op 5.30. Og der er ikke rigtig nogen sammenhæng imellem, hvornår jeg går i seng – og hvornår jeg så står op igen. En enkelt morgen sov jeg til kl. 7 – men ellers står jeg for det meste op kl. 6.15-6.30. Men enkelte dage er det så en time tidligere.

Det sker også stadig, at jeg misforstår nogle ord og sætninger. Forleden sagde jeg bl.a. til mor “skal jeg ikke rulle dine bukseærmer ned”. Det syntes hun vist var meget sjovt.

Viewing all articles
Browse latest Browse all 3

Latest Images

Trending Articles

Oh Land, Georg Jensen og Tim Walker i et fantastisk mix

Akemi Homura & Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

DIY - Hæklet bil og flyvemaskine

Flandre Scarlet Peek (Touhou)

Minami Kotori? (Ai Mai Mi)

Dance

Mushroom Dance

Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

Misaka Mikoto (Toaru kagaku no railgun)

Sælges: JBL TI1K center (Center højttaler)

Nishizumi Maho (Girls und Panzer)

Koobee A790T LeWa

Motor startet im warmen Zustand schlecht. HILFE!

SKE48 – Pareo wa emerald – PV_HQ

Koshigaya Komari (Non Non Biyori)

Cat & Nazrin (Touhou)

Akaza Akari (Yuruyuri)

Kaname Madoka & Akemi Homura (Puella Magi Madoka Magica)